Medikal Estetik Tedaviler

Fiziksel görünüşünüzle ilgili bazı değişiklikler yapmaya ihtiyaç duyabilir fakat cerrahi müdahalelerden kaçınıyor olabilirsiniz. Ameliyat gerektirmeyen estetik müdahaleler, medikal estetik tedaviler alanını oluşturur. Bu tür tedavilerle hastaların sorunlarına çözüm oluşturulur fakat bu çözümler kalıcı olmayabilir. Bir estetik müdahalenin uzun ömürlü ve kalıcı olabilmesi için cerrahi müdahale gerekir. Deneyimli ve uzman hekimler tarafından uygulanması önem taşıyan medikal estetik uygulamalar arasında, botoks, dermal dolgu, peeling, lazer tedaviler ve mikro iğneler gibi uygulamaları sayabiliriz.

Medikal estetik tedaviler, fazla ilerlememiş olan estetik sorunların tedavisinde çözüm olarak kullanılabilir. Hızlı iyileşme süreci, cerrahi kesik olmaması ve anestezi kullanılmıyor olması medikal estetik uygulamalarının avantajlı yönleridir. Bazı durumlarda hastalar, medikal tedavilerden birini uygulayarak değişimi deneyimlemek de isteyebilirler. Oluşan değişimin uzun soluklu olmasını istediklerinde ise eğer tüm koşullar uygunsa cerrahi müdahale olanakları da değerlendirilir.

Hastanın dikkat etmesi gereken en önemli husus, ihtiyacına en uygun tekniği ve tedavi koşullarını öğrenmek için uzman bir estetik cerrahın bilgisine başvurmaktır. Medikal estetik uygulamalarda burun şekli değiştirmek dışında birçok şekil bozukluğu çözümleri de bulunmaktadır.

Medikal estetik çeşitleri nelerdir?

İyi görünmek ve güzel olmak insanların neredeyse tümünün istediği bir şeydir. Bu istekle oluşan talep, estetik tedavilerin de yeni teknolojilerle sürekli gelişmesini destekliyor. Bugün hem kadınların hem de erkeklerin ihtiyaçlarına yanıt veren sayısız yöntemle istenen fiziksel değişim sağlanabilmektedir.

Botoks uygulamaları

Dünyanın en çok tercih edilen ve uygulanan medikal estetik uygulamalarından biri olan botoks, sinirlerden kaslara gelen sinyalleri engellemek üzere deri altına özel bir maddenin enjekte edilmesidir. Botoks enjekte edilen bölgedeki kasların kasılmamasıyla mimikler azalır ve yüz çizgilerinin oluşumu engellenmiş olur.  Botox, Clostridium botulinum bakterisinin ürettiği botulinum toksinden yapılmış bir proteindir. Küçük dozlarda uygulanarak -mutlaka uzman hekim tarafından- kasları zayıflatan ve kısmi felç etkisi yaratan bir işlevi vardır. Cilt kırışıklıklarını azaltmasının dışında, bazı kas problemlerinin tedavisinde de kullanılabilir. Botoks ayrıca çapraz gözlerin, göz kapağı spazmlarının, aşırı terlemenin ve bazı mesane bozukluklarının tedavisinde yardımcı olabilir. Ayrıca diş sıkma rahatsızlığı olan hastalarda ilgili kasların çalışması engellenerek, diş sağlığı ile ilgili önemli bir adım atılmış olur

Dolgu uygulamaları

Dolgu uygulamaları, vücudun doğal olarak üretemediği asitler, medikal estetik kapsamında geliştirilen ince iğneler kullanılarak ihtiyaç duyulan bölgelere enjekte edilir. Yaşlanma etkileriyle deforme olan derinin altına yapılan enjeksiyonlar, bölgede dolgunluk yaratarak kişinin daha genç görünmesini sağlar. Dolgu maddesi olarak kolajen ve insan vücuduyla uyumlu bazı maddeler kullanılabilir. Dünya çapında dudak dolguları en çok tercih edilen uygulamalardan biridir. Bunun dışında dolgu uygulaması, mimiklere, göz ve burun çevresine, boyna ve alın bölgesine yapılabilir. Dolgu uygulamaları geçici uygulamalardır ve tekrar edilmeleri gerekir. Mevcut prosedürler genel olarak kadınlara yönelik olsa da, erkekler tarafından da talep ve tercih edilen uygulamalardır. Dolgu prosedürlerinin sadece tıbbi ve hijyenik ortamlarda gerçekleştirilmesi çok büyük önem taşır.

Selülit Tedavileri

Kadınlarda yaygın olan selülit, karın, kalça, uyluk gibi bölgelerde derinin çukurlu topaklı bir görünüm almasıyla oluşan genellikle zararsız bir cilt sorunudur. Bol su içmek, sigaradan uzak durmak, egzersiz, kilo kaybı ve diyetlerle selülit sorunu azaltılabilir. Bunun yanı sıra tıbbi olarak kanıtlanmış tedavi seçenekleriyle selülit sorunu ortadan kaldırılmaya çalışılır.

Selülit görünümünü iyileştirmek için çeşitli tedavi yaklaşımları mevcuttur. Her bir yaklaşımın da kendine özel potansiyel sonuçları ve yan etkileri vardır. Dünyada kabul gören selülit tedavilerinden bazıları; lazer ve radyofrekans tedavileri, soğuk lipoliz tedavileri, akustik dalga tedavisi olarak sıralanabilir.

Peeling tedavileri

Medikal tedaviler arasında yaygın kullanılanlardan biri de peeling tedavisidir. Bu tedavi sayesinde, derideki sarkmalar, gözenek oluşumları ve lekeler yok edilirken, cildin yenilenmesi ve canlandırılması da sağlanır. Peeling tedavileri arasında, karbon peeling, ışık peeling ve kimyasal peeling gibi farklı yöntemler vardır. Bu tedavide amaç, çeşitli nedenlerden dolayı oluşan üst deri problemlerinin giderilmesi ve sağlıklı derinin ortaya çıkarılmasıdır. Peeling tedavileri ile gözlerin altında ve ağız çevresinde bulunan ince çizgiler azaltılabilir, güneş ışığı ve yaşlanma kaynaklı kırışıklıklar belli bir ölçüye kadar tedavi edilebilir, hafif yara izlerinin görünümü iyileştirilebilir, bazı cilt hastalıklarının ve sivilce türlerinin tedavilere yapılabilir, çiller ve ciltte oluşan daha koyu lekeler iyileştirilebilir. Tüm bu yöntemler cildin daha sağlıklı ve iyi görünmesine destek olun ve peeling tedavileri de belli aralıklarla uygulanır.

Mezoterapi

Mezoterapi tedavisi, vücudunuzdaki selülit, aşırı kilo, vücut şekillendirme ve yüz / boyun gençleştirme gibi problemleri azaltmayı amaçlayan bir medikal estetik çözümdür. FDA onaylı ilaçlar, vitaminler ve mineraller içeren çok sayıda enjeksiyon yoluyla uygulanır. Mezoterapi, enjeksiyondan önce bölgeye uygulanan anestezik kremlerin etkisi nedeniyle nispeten ağrısız bir prosedürdür. Mezoterapi neredeyse hiç yara izi yaratmaz, ancak bölgede birkaç gün boyunca şişlik ve hafif morarma görülebilir. Hastanın uygulanan tedavi sonrası bakıma ihtiyacı olmaz, günlük hayata hızla dönebilir.

Mezoterapi tedavileri, hedefe göre farklı oranlarda ve periyotlarda uzman hekimler tarafından planlanmalıdır. Yağ azaltma, kilo kaybı, selülitlerin azaltılması, yüz gençleştirme gibi farklı sebeplerle uygulanan mezoterapi tedavilerinde etkili sonuçlar elde edilebilmektedir.

Cilt Gençleştirme tedavileri

Cilt gençleştirme ve yenileme tedavileri, altındaki daha sağlıklı görünen cildi ortaya çıkarmak ve yeni, sağlıklı cilt hücresi büyümesini teşvik etmek için cildin en hasarlı dış katmanlarını onarmaya yardımcı olur. Zaman içinde cildimizin dış katmanları yaşlanma, yaralanma ve formdaki kırışıklıklar, yara izleri, yaşlılık lekeleri ve renk değişikliği gibi çevresel faktörlerden aşınma ve yıpranma göstermeye başlar. Cilt yenileme tedavileri, bu yaşlanma ve stres belirtilerini tersine çevirmeye yardımcı olarak, süreçte daha genç ve daha sağlıklı görünmenize yardımcı olur. Medikal estetik uzmanları, cilt yenileme için çeşitli teknikler kullanırlar. Lazer cilt yenileme, kimyasal peelingler, mikrodermabrazyon, dermabrazyon, microneedling ve IPL gibi tekniklerle cilt yenilenir ve gençleşir. Bu tedavilerin de hekim kontrolünde ve belli aralıklarla tekrarlanması gerekecektir.

Medikal estetik tedavilerle ilgili bilmeniz gerekenler

Güzelleşmek ve daha iyi hissetmek için tercih edilen medikal estetik uygulamalarının sonunda kendinizi gerçekten iyi hissetmek için uzman hekimlerle birlikte hareket etmeniz kritik önem taşır.

Bu noktadaki amacımız, yapılacak tedavilerle ilgili her türlü ön bilgiyi sizinle paylaşmak ve konusunun en iyi hekimleriyle sizi buluşturarak sürecin sorunsuz işlemesine destek olmaktır.

Cerrahi müdahale olmamaları medikal estetik uygulamalarını daha az önemli kılmaz. Kullanılan cihazların, ilaçların ve yöntemlerin tedavinin kalitesi ile ilgili hayati önemi vardır. İhtiyaç duyduğunuz tedavi yönteminin bulunması konusunda size sağlıklı önerilerde bulunacak bir uzman hekimle görüşmenizi ve tüm yöntemler ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olmanızı sağlar. Medikal estetik uygulamalar tedavi sonrası bakım gerektirmediği için, kontrol randevunuza kadar olan zamanı tercih edeceğiniz biçimde geçirebilmeniz için gerekli önerilerde de bulunur. Hasta bilgilerinin gizliliği konusundaki özenimiz ve dikkatimizi bir an bile elden bırakmadan, periyodik tedavi ve kontrollerle ilgili sizi bilgilendirmek için daima yanınızda oluruz.